Hoe kun je niet alleen High Ticket verkopen, maar ook aan de verwachting voldoen!
23 februari 2021 

Hoe kun je niet alleen High Ticket verkopen, maar ook aan de verwachting voldoen!

Veel ondernemers die kennis delen over online High End of High Ticket ondernemen spreken over het verkopen van een High Ticket aanbod.

Dat is waar veel kopers moeite mee hebben omdat ze het lastiger vinden om hogere prijzen te vragen in verkoopgesprekken. Maar de meeste kopers vergeten dat ze na de verkoop ook aan de verwachting van een High Ticket aanbod moeten voldoen met hun product. Aan dit stuk wordt weinig aandacht besteed door een Businesscoach.

Zelf kocht ik enige maanden geleden een High Ticket online training over Facebook Adverteren. Dit bestond uit :

  • een online leeromgeving met allerlei masterclasses & trainingen die ik kon doen,
  • een besloten community om al je vragen te stellen
  • 4 livedagen via Zoom.

Het beloofde resultaat was dat ik na de training een Master was in het Facebook Adverteren. Beste een hoge belofte als je nagaat je 10.000 uur training nodig hebt om een master te worden. ( Denk daarom ook altijd welke naam je aan je traject meegeeft!!) Mijn verwachtingen waren dus hooggespannen.

Vol goede moed begon ik aan de leeromgeving waarbij de eerste Masterclass 1 uur duurde. Nadat ik een uur gekeken had vroeg ik mij af welke actie ik had moeten nemen?? Die was er nog even niet. Na de derde videotraining van een uur en geen te nemen acties heb ik de leeromgeving even gelaten voor wat het was (lees ik ben niet meer teruggekeerd).

De eerste Live-Dag zat ik om kwart voor 9 zoals afgesproken braaf klaar met mijn kopje thee en mijn airpods in om rond 09:00 uur fris aan de start te verschijnen. Yessss we begonnen om 09:00 uur met ……………….een introductie van iedereen die duurde tot ongeveer half 11. Daarna gingen we 1 voor 1 onze gratis weggevers laten zien en daar werd feedback op gegeven….Anyways……aan het einde van dag 1 was ik helemaal gesloopt en om heel snel de cassetterecorder (voor de old school lezers) vooruit te spoelen ben ik met hoofdpijn na dag 2 afgehaakt en heb ik de hele training aan de kant geschoven. Ik heb nog wel een mail gestuurd met mijn ervaringen, maar de reactie die ik hierop kreeg is dat ik de training dan nog een keer mocht doen…..Ahhhhh…..als ik iets niet wilde was nog een keer deze ervaring meemaken….

Toch heb ik iets heel bijzonders uit deze ervaring mogen leren want deze dagen zijn DE driver geweest voor High Ticket Xperience programma voor ondernemers die hogere prijzen vragen voor hun aanbod en met hun programma ook echt aan deze verwachtingen willen en kunnen voldoen.

Want wat maakt een aanbod High Ticket en wat is de inhoud ervan?

Het grootste verschil tussen de verwachtingen van een lager geprijsd online programma en een High Ticket programma is de ervaring. Niet jouw ervaring maar de ervaring die je klanten hebben wanneer ze in jouw wereld komen.

Elke stap die jouw klant neemt vanaf het moment dat je klant koopt tot aan het moment van afronding is daarin belangrijk. Jij bent er om tijdens elke stap in je programma de waarde aan de ervaring toe te kennen.

  • Hoe behandel jij jouw klanten van het begin tot het einde?
  • Wat is de kwaliteit van het programma zelf
  • Wat is de kwaliteit van de ervaring die jij ze meegeeft
  • Wat is de transformerende waarde van elke handeling die je klant doet?

High Ticket klanten willen de WOW luxury ervaring bovenop het resultaat. Ze verwachten een personalized experience. Ik wil je 3 korte tips meegeven hoe je dit o.a. kunt doen:

  1. Zet altijd een hele sterke onboarding neer voor je klant en zorg daarin voor een duidelijk beeld van de ervaring die ze gaan krijgen en van het resultaat waar de ervaringen naartoe leiden
  2. Werk het ‘Customer Success Path’ uit en bespreek dit met ze
  3. Bedenk hoe je tijdens elke stap die je klant neemt in je programma kunt ‘overdeliveren’ in waarde maar in zo min mogelijk tijd

Klanten kopen je High Ticket programma omdat ze de waarde zien die je gaat geven en de ervaring die ze krijgen. Om je High Ticket programma goed te kunnen verkopen is het dus niet alleen van belang om te leren hoe je verkoopt maar ook hoe je je High Ticket programma gaat leveren aan de klant.

En het fijne is als je exact weet welke acties je klanten moeten nemen en hoe je de Experience gaat leveren zodat ze ook resultaat behalen, kun je veel gemakkelijker je salesgesprekken aangaan.

Win-Win toch?

 

Reactie plaatsen

arrow_drop_up arrow_drop_down